آخرین اخبار

عقب نشینی قیمت طلا و سکه /نوسان صعودی دلار رسمی

امروز سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲،عمده قیمت ها در مرکز مبادله ارز و طلا ایران نوسان صعودی را تجربه کرد اما نرخ سکه امامی و طلا ۱۸ عیار عقب نشینی کرد.

اشتراک گذاری
29 فروردین 1402
کد مطلب : 4542

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران امروز سه شنبه ۲۹ فروردین ماه شاهد نوسان محدود نرخ دلار بود. فعالان اقتصادی باور دارند که یکی از دلایل  نوسان اندک دلار در بازار امروز ناشی از بی تحرک بودن نرخ حواله درهم است.طبق اعلام سایت ها و کانال ها نرخ درهم امروز نسبت به عصر دیروز تقریبا رنج بود. 

فعالان اقتصادی باور دارند تا زمانی که درهم رشد معناداری را ثبت نکند و تثبیت پیدا نکند، شانس صعودی های بازار  دلار کم خواهد بود.

سایه بهبود ارتباطات در خاورمیانه و با شرق در بازار دلار 

به نظر می رسد  بهبود ارتباطات در خاورمیانه و با شرق، از جمله عواملی بوده که از نیمه دوم اسفند مانع از سقف شکنی های دلار تهران شده است، ایران از پادشاهی عربستان برای سفر به ایران دعوت کرده و احتمال سفر رییس جمهور ایران به عربستان و یا بالعکس وجود دارد همچنین سفر وزیر اقتصاد در چهارچوب بانک توسعه اسلامی نیز می تواند دلار تهران را تحت تاثیر قرار دهد زیرا برخی از کشور های منطقه تاکنون در مشکلات مالی موفق به دریافت اعتبار از این بانک شده اند و این سفر می تواند نفوذ ایران در چرخه مالی منطقه را افزایش دهد.

خبر های خوش از سفر وزیر اقتصاد در چهارچوب بانک توسعه اسلامی، یا اعلام تاریخ سفر ابراهیم رییسی به عربستان و یا سفر پادشاهی عربستان به ایران می تواند در جهت کاهش قیمت  دلار و حرکت به حمایت های پایین تر بشکند.

برخی از تحلیلگران اقتصادی می گفتند پول های بلوکه شده برای خرید خودرو به زودی آزاد می شود و این مسئله نقدینگی قابل توجهی را در دسترس معامله گران قرار می دهد که در صورتی که تحت تأثیر افزایش تقاضای انباشته پس از تعطیلات قرار بگیرد دلار تهران ممکن است صعودی شود. 

دلار مبادله ای بالا رفت

امروز سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲، عمده قیمت ها در مرکز مبادله ارز و طلا ایران نوسان صعودی را تجربه کرد. قیمت دلار مبادله ای (اسکناس) در این مرکز روز گذشته وارد کانال ۴۲ هزار تومان شد. در بازار امروز در این کانال به سمت جلو حرکت کرد. نرخ دلار مبادله ای امروز با ۱۴۰ تومان افزایش در محدوده ۴۲ هزار و ۱۶۷ تومان به فروش رسید. 

یورو کاهشی شد

همچنین قیمت یورو در این مرکز رقم ۴۶ هزار و ۲۱۱ تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز گذشته نزدیک به ۲۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد.

نوسان صعودی درهم در مرکز مبادله

قیمت درهم امارات نیز در سطح ۱۱ هزار و ۴۸۸ تومان اعلام شده است که نسبت به روز دوشنبه نزدیک به ۵۰ تومان نوسان صعودی را نشان می دهد. 

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۸ هزار و ۳۳۳ تومان، ۴۱ هزار و ۸۴۰ تومان و ۱۰ هزار و ۴۳۸  تومان اعلام شده است. 

نوسان محدود نرخ ارز توافقی 

قیمت دلار امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان در زمان نگارش این گزارش بطور میانگین حدود ۴۲ هزار و ۱۱۴ تومان اعلام شده که نسبت به روز گذشته تغییر محدودی را نشان می دهد.

در همین سایت قیمت یورو توافقی نیز  با کاهشی محدود نسبت به روز گذشته رقم میانگین ۴۵ هزار و ۹۴۱ تومان برای آن درج شده است. قیمت درهم امارات به صورت توافقی بطور میانگین ۱۳ هزار و ۲۵ تومان اعلام شده است.

عقب نشینی قیمت طلا و سکه 

در بازار داخلی ایران قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۳۰ هزار و ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به روز قبل در محدوده ۲ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید.

طبق اعلام کانون صرافان، قیمت سکه امامی امروز با کاهش تقریبا ۵۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته در سطح ۳۰ میلیون و ۹۶۶ هزار تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت نیم سکه در صرافی‌های مجاز با کاهش تقریبا ۳۳۰ هزار تومانی به طور میانگین رقم ۱۸ میلیون و ۳۱۱ هزار تومان را نشان می‌دهد.

امروز دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ قیمت ربع سکه در کانون صرافان حدود ۱۱ میلیون و ۲۷۲ هزار تومان اعلام شده است. این قیمت در مقایسه با روز قبل تقریبا ۸۰ هزار تومان پایین تر است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + هفده =